fragavale.blogg.se

Fråga mig om relationer, jobb, boende - och annat som rör livet - jag som svarar är sjuksköterska med stor erfarenhet av livet. Maila din fråga till: [email protected]

Ung student frågar

Kategori: Allmänt

"Hej, kan du ge mig tradera tips"

Hej Ung student!

Tradera är ett kärt ämne för mig, och jag vill gärna hjälpa dig. Först och främst är det bra om du vet ungefär vad du är ute efter, är det en vinterjacka eller ett par skor? Framförallt är det bra att i förväg tänka på vad du INTE vill ha. Allt som du inte vill ha sållar du bort, antingen genom att använda verktygen på tradera eller genom att ställa in ögonen på det du vill ha och ignorera allt annat.
Vad mer är viktigt för dig? Att köpa grejerna nu och få dem i veckan?
I såfall rekommenderar jag att du söker ganska brett och dagligen går in och filtrerar via "kortast tid kvar" för att snabbt kunna ro i land en affär. Utbudet sjunker visserligen, men som sagt, du behöver inte ställa larmet för att gå in och buda mitt i natten. Själv tycker jag att funktionen "maxbud" inte är till så stor användning, vill någon ha grejen kommer dem buda över dig några minuter innan det är dags.
Januari månad rekommenderar jag särskilt för tradera köp, folk har dåligt med pengar och julklappar kan fyndas.
Vill du som säljare göra succé på tradera rekommenderar jag att handla märkeskläder för barn på affärernas julrea. De går lätt att sälja, ibland för över ordinariepriset!

Återkom ifall du behöver smakråd inför eventuella köp.

Lycka till!
Kommentera inlägget här: